کتاب «کتیبه‌های محرم» در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد +عکس

Thursday، ۱ Dey ۱۴۰۱

کتاب «کتیبه‌های محرم» شامل روضه‌ها و گریزهای عاشورایی به قلم عباس حیدرزاده و به‌عنوان یکی از محصولات انتشارات زائر آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، طی مراسمی با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم رونمایی از کتاب «کتیبه های محرم» شامل روضه ها و گریزهای عاشورایی با حضور آیت الله سعیدی، معاونان تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، حجج اسلام و المسلمین مؤمنی و پناهیان و جمعی از مدیران آستان مقدس فاطمی پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت الله سیدمحمد سعیدی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها هم خودشان عالمه، عفیفه و ولایت مدار هستند و هم نمادی از مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها برای ما شیعیان هستند اظهار کرد: این حرم شریف سزاوار است که در آن بسیاری از ارزش ها و نمادهای تشیع رونمایی شود.

وی با بیان اینکه در قم باید چیزی منتشر و به سایر بلاد ارسال شود که از ضعف و سستی به دور باشد، افزود: از گذشته محدثین و علمایی که در قم بودند برای نقل احادیث و معارف اهل بیت تعصب ویژه ای داشتند و این همت و تعصب در کتابی که امروز رونمایی می شود وجود دارد و جای تشکر دارد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه مردم باید در روضه با مصائب اهل بیت علیهم السلام آشنا شوند و اشک آنها با هنرمندی روضه خوان جاری شود، افزود: گریاندن به عنوان اصل مطرح نیست و شور و هیجان و حتی محبت، نباید روضه‌خوان را به غلو و بیان غیر واقعیات وادار کند.

وی تأکید کرد: همه ما باید متعصبانه معارف و مصائب اهل بیت علیهم السلام را حفظ و تقوا را در همه ابعاد زندگی خود رعایت کنیم.

در ابتدای این مراسم نیز عباس حیدرزاده نویسنده کتاب کتیبه‌‍های محرم با بیان اینکه انگیزه نوشتن این کتاب این بود که نسل جدیدی که وارد عرصه مداحی می شوند با اثری متقن از منابع معتبر روبرو شوند، گفت: در این اثر از منابع معتبر متقدم و متأخر استفاده شده و همه مطالب از روضه گرفته تا گریزها و اشعار با ذکر منبع است.

وی با بیان اینکه در این اثر برای یک واقعه روضه های متعدد و برای هر روضه گریزهای متعدد بیان شده است، افزود: در این اثر منابع تاریخی با هنر روضه خوانی تلفیق شده به گونه ای که از نظر عقلی نیز قابل قبول باشد.

در ادامه حجت الاسلام قاسمی مدیر مرکز آفرینش های هنری آستان مقدس بانوی کرامت گفت: انتشارات این آستان مقدس با سابقه چند ده ساله از انتشارات مؤثر کشور است که به برکت حضرت معصومه سلام الله علیها بیش از ۷۰۰ اثر را در سال های مختلف منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر با انتصاب شورای کتاب کارهای شایسته ای با هدف حفظ و حراست از هویت دینی و انقلابی آستان مقدس، سیاستگذاری و تعییین ضوابط برای نشر آثار فاخر و نظارت و تأیید آثار مکتوب انجام شده است، گفت: مأموریت انتشارات زائر نشر معارف اهل بیت و تولید آثار مکتوب در حوزه های انتظار و مهدویت، شخصیت شناسی و جایگاه علمی و معنوی و ولایی حضرت معصومه سلام الله علیها، مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده، تبیین اصول دستاوردها و سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین سبک زندگی اسلامی ، ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و استکبار ستیزی و نقد و پاسخ گویی به شبهات رایج اعتقادی به ویژه پندارهای نادرست وهابیت است .

گفتنی است کتاب «کتیبه های محرم» شامل روضه ها و گریزهای عاشورایی به قلم عباس حیدرزاده نوشته شده و در قالب ۳۰ کتیبه در ۳۸۱ صفحه در انتشارات زائر آستان مقدس فاطمی با هزار نسخه به چاپ اول رسیده است.

لازم به ذکر است که این کتاب در سایت کتاب فاطمی به صورت مجازی و خرید آنلاین به فروش می رسد.

تصاویر: