کتاب «قسم به عشق به نام تمام مادرها» با حضور تولیت آستان مقدس قم رونمایی شد+ تصاویر

Thursday، ۱ Dey ۱۴۰۱

کتاب «قسم به عشق به نام تمام مادرها» شامل مجموعه اشعار مادرانه با حضور آیت الله سید محمد سعیدی در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیین رونمایی از کتاب «قسم به عشق به نام تمام مادرها» ظهر امروز با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، معاونان و مدیران آستان مقدس بانوی کرامت و جمعی از مادران شهدا در پژهشکده علامه طباطبایی برگزار شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به تعبیر پیامبر صلوات الله علیه و اله که به دختر خود لقب «ام ابیها» را دادند، ابراز کرد: پرستاری در واقع یک شغل مادرانه است و حضرت زینب سلام الله علیها در سراسر زندگی خود هم برای مادر خود در ایام بیماری بعد از رحلت پیامبر(ص)، هم برای پدر خود بعد از شهادت مادر، هم برای برادران خود و هم برای امام سجاد علیه السلام مادرانه پرستاری کردند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه غرب به این نتیجه رسیده است که اگر می خواهد زن را به عنوان کالا معرفی کند باید تقدس او را زیر سؤال ببرد، گفت: جامعه به امر مقدس خود به عنوان کالا نگاه نمی کند از این رو غرب سال‎های سال است که علیه مادری و جایگاه مادری در شبکه های مجازی و ماهواره ای کار می کند و ذهن دختران ما را جوری مخدوش می کند که دختر حاضر است ازدواجش را سالها به تأخیر بیندازد و به کارمند عادی یک اداره شدن فکر کند ولی به مادر شدن فکر نکند.

گفتنی است در این نشست از کتاب قسم به عشق رونمایی شد و در ادامه از مادران شهدا با اهدای متبرکات فاطمی تقدیر به عمل آمد.

کتاب «قسم به عشق به نام تمام مادرها» شامل ۵۹ شعر مادرانه است که به کوشش حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی جمع آوری شده و در هزار نسخه در انتشارات زائر آستان مقدس فاطمی به چاپ اول رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است « قسم به عشق به نام تمام مادرها» حکایتی از دیدار شعر و مادر است. در این کتاب شاعرانی پر از احساس بنا گذاشته اند مادر این نماد احساس را در قالب شعر که سخنگوی احساس است توصیف کنند.